Genetická metoda čtení 1.

Ačkoli se s touto metodou nevyučuje ve všech školách, nejedná se o metodu novou, základy této metody byly položeny již v roce 1913 v tehdy velice moderní a populární čítance Poupata (Josef Kožíšek), moderní metodiku této metody zpracovává od roku 1995 PhDr. Jarmila Vágnerová, Csc., autorka souboru učebnic a pracovních listů.

Od samého začátku žáci čtou i zapisují celé věty, slova nejprve hláskuji (A-D-A-M) a poté opět spojují ve slova (ADAM). Začíná se nácvikem sluchové analýzy a syntézy nejprve u krátkých slov a postupně se přechází ke slovům delším a složitějším. (Se synem jsme se věnovali nácviku „marťanštiny“ – rozklad slova na hlásky a jeho následné složení – celé první dva měsíce školního roku). Naučená velká tiskací písmena děti zároveň i píší, pokud žáci zvládnou velká tiskací písmena, přechází se na nácvik malých písmen.

Celý článek včetně osobních postřehů zde.
Jitka

Share
Published by
Jitka

Recent Posts

Podzimní věnečky v Národním muzeu v Praze

Kurz Podzimní věnečky v Národním muzeu je kurz, který vás bude bavit! Je mimořádný tématem…

2 týdny ago

Namalujte si podzimní list akvarelem!

Namalovat podzimní list akvarelem může být snazší, než se na první pohled zdá. I když…

3 týdny ago

Malba na textil akvarelem

Líbí se vám lehkost vodovek a přemýšlíte, jak by vypadala malba na textil akvarelem? Namalujte…

4 měsíce ago

Akvarel v Kolíně, kurzy i pro začátečníky

Protože se mně stále častěji ptáte, jestli budu učit i někde jinde než v Praze…

5 měsíců ago

Super-granulující akvarelové barvy Horadam

Super-granulující akvarelové barvy Horadam. Mistrovská řada akvarelů německé značky Schmincke. Stojí za to je vyzkoušet,…

5 měsíců ago

Den S Botanickým akvarelem

Říkáte si, jaké by to asi bylo mít čas jen pro sebe? Ponořit se do…

6 měsíců ago